perjantai 24. kesäkuuta 2016

B niin kuin Balance

heippodei :)

Päätin nyt taas pitkästä aikaa kirjottaa hieman ajatuksia mitä on mielessä!
Mun tän hetkistä tilannetta ja tavoitteita vois kuvailla yhellä sanalla: Balance. Mun mielestä jokaisen ihmisen olisi tärkeää omaksua omaksi elämäntavakseen ja tavoitteekseen melkeinpä jokaisessa asiassa balanssi. Sitä mä olen itte koko elämäni ajan yrittänyt tavoitella ja voin sanoa, että helppoa ei ole ollut. :D Varsinkin vaikeina, alamäki aikoina usein ajattelen, miksen voisi elää kuten ns. normaalit ihmiset, nauttia elämästä ilman pirullisia ajatuksia aivoissani etten voisi tehdä jotain tai että minun pitää totella tiettyä kaavaa koko elämäni, että olisin onnellinen ja pärjäisin. Mutta kuinka monella ns. normaalilla ihmiselläkään on hallussa "balanssi elämäntyyli"? Tai voiko ihmisiä kokonaisuudessaan luokitella edes normaaleiksi? Haha, tätä voisi jatkaa vaikka kuinka. Mutta totuus on mielestäni, että harvalla se on hallussa ja kukaan meistä ei ole normaali.Jokainen meistä on luotu kauniiksi omanlaiseksi yksilöksi, jolla on pimeät sekä valoisat puolensa. Joillakin ne on enemmän piilossa, joillakin liikaa esillä. Mutta kukaan meistä maanpäällä elävistä hengittävistä olioista ei ole oikeassa, jos väittää jotakin mallia normaaliksi. Niin mä aattelen. Pakko sanoa kyllä, että olen tavannut henkilöitä, jotka hallitsevat itse tiedostamattakaan balanssin elämässään. He ovat olleet maailman ihanimpia yksilöitä, joita olen tavannut. Niin elämän intoisia ja nauttivat hetkestä, eivätkä stressanneet sellaisista asioista mistä esim. minä stressaan aivan järkyttävästi _joka_ päivä. Siinä on tavoittelemista itsellä varsinkin. Mutta oon ottanut sen eräänlaisena haasteena.

Oon tehnyt itseni kanssa tällästä, mitä haastan jokaisen tekemään! Mieti mitä "balanssi" merkkaa sinulle, kirjota vaikka ihan ylös asioita, mitä haluaisit korjata elämässäsi ja mitä sun pitäis tehdä, että niin kävisi. Kirjota mihin haluaisit muutosta ja mikä taas on hyvin, mistä haluat pitää kiinni. Kirjota myös tavoitteita ja unelmia ja mene niitä kohti!!. Mä itse kirjotan ylös aina mitä mieleen tulee ja pohdin niitä, se saattaa olla ahdistavaa, varsinkin jos itselle ne ovat vaikeita asioita. Mutta kun ne käsittelee itsensä kanssa, niistä tulee loppujen lopuksi helpompia ajan myötä ja jossain kohtaa et välttämättä ajattele asiasta samalla lailla. Unelmat ja tavoitteet taas ovat mielestäni super tärkeitä ihmisille. Muistan kun joskus sanoin äidilleni, että unelmoin liikaa asioista ja hän vastasi ettei ikinä ole unelmoinut mistään, musta se kuulosti ihan hullulta, en osaisi kuvitella elämää ilman unelmia! Hän myös vielä sanoikin, että pidä unelmoinnista ja unelmista kiinni, koska se todellakin on tärkeää.

Mulle itselle on ollut nuoresta iästä saakka vaikeita asioita esim. nämä: syöminen, liikunnan hallitseminen ja sen kohtuus, itseni arvostelu ja hyväksyminen, kuten on varmaan tullut aiemminkin selville. Usein mietin, mitä jos en koskaan olisi sairastunut esim. tähän syömishäiriöön, miten erilainen ihminen olisinkaan. Olen usein syyttänyt itseäni kaikesta siitä, mitä olen itselleni ja myös muille tehnyt, koska en voi muitakaan syyttää "viallisista aivoistani". Olen aikalailla päässyt siitä yli ja olen sitä mieltä, että ilman kaikkia vaikeuksia omassa elämässäni, en olisi näin vahva ihminen mitä olen nykyään. Välillä olen liiankin vahva. Välillä teen itselleni liian kovan kuoren, eikä kukaan osaa katsoa oikeasti sisimpääni kuinka hauras se on joskus ollut ja kuinka helposti se haurastuu. Se siitä nyt kuitenkin. Pointtina on, että balanssin hakeminen mulle itselleni on todella tärkeää, koska olen heitellyt itseäni niin moneen eri loukkuun mistä on ollut todella vaikea päästä pois vajoamatta uudestaan. Mutta niistä loukuista on mahdollisuus nousta ja löytää se itselle sopiva balanssi elämässä!! Ei saa vaan antaa niiden vaikeuksien viedä liikaa mukanaan ja hukuttaa mukanaan.

Jokaiselle balanssi siis voi tarkoittaa eri asioita, ei unohdeta sitä. Minulle se tarkoittaa elämää, jossa ei ylenpalttisen liikaa mieti syömisiä, ei tee liikunnasta pakonomaista, olisi tyytyväinen itseensä juuri sellaisena kuin on, ei miettisi liian tarkasti jokaista asiaa hiuskarvaa myöden,olisi onnellinen ja nauttisi omasta elämästä juuri sellaisella tavalla mikä tuntuu hyvältä! Ja sitä kohti ollaan menossa. Balanssin tarkoitus sinulle voi eri aikakausina muuttua tai balanssin löydettyä et edes ajattelisi sitä enään tavoitteena..se vasta mahtavaa olisikin! Tärkeää on vaan sisältää itselle tärkeät asiat ja mennä niitä kohti ja mikä tärkeintä..elää täysillä! Hirveän positiivista, mutta pakko sanoa, että kyllä niitä alamäkiäkin pakostikkin tulee ja kuuluukin tulla, mutta tärkeintä on että niistä pääsee aina ylös!

Alle kuukauden päästä täytän tosiaan 18- vuotta ja olen mielestäni aika valmis aikuisuuteen ja sen haasteisiin. Nyt siis vaan nokka kohti tulevaisuutta ja tasapainokasta elämää täynnä iloa, surua, kovia treenejä, terveellistä ja joskus ei niin terveellistä ruokaa, pieniä ja suuria onnen ja surun hetkiä, onnellisuutta ja unelmia<3


Ihanaa juhannusta missä ikinä sen vietättekään! <3








terkuin,
maija<3

3 kommenttia:

  1. Sun kans löytäs kyl helposti balanssin ;p

    VastaaPoista
  2. Paljonko olet pitkä ja painat?

    VastaaPoista
  3. Rehellisesti sanoen paljon mielenkiintoisempaa luettavaa ja susta saa enemmän "irti" kun lukee blogias kuin katselee yök -kommentteja kuvakkees.. :)

    VastaaPoista